Muzej moderne umjetnosti u Mostaru utemeljen je na dosadašnjoj Sveučilišnoj galeriji. Idejni začeci ove kulturne ustanove javili su se još 2015. godine, nakon čega su uslijedili adaptacija i prilagodba prostora da bi se u prosincu 2020. godine stekli uvjeti za svečano otvorenje i početak djelovanja same ustanove. Tijekom tri godine rada Sveučilišna galerija se programskom koncepcijom i izložbenom djelatnošću pokazala kao centar visokih likovnih vrijednosti te, uz svoju bogatu izložbenu, ali znanstvenu i izdavačku produkciju, postala referentan centar hrvatske i bosanskohercegovačke moderne umjetnosti ne samo u gradu Mostaru nego i u okružju. Na tim je temeljima u prosincu 2023. godine Odlukom Senata Sveučilišta u Mostaru utemeljen Muzej moderne umjetnosti.
U okviru takvih postulata rođena je ideja da i Muzej moderne umjetnosti postane jedan od potencijalnih kandidata ovogodišnjega nastupa na 60. Venecijanskome bijenalu suvremene umjetnosti. Nakon inicijative i pripreme cijeloga projekta izbora umjetnika koji će predstaviti Sveučilište i Muzej te u konačnici službenom procedurom i odlukom Vijeća ministara kojom je dodijeljeno pravo Sveučilištu u Mostaru i Muzeju moderne umjetnosti da budu nositelj projekta nastupa Bosne i Hercegovine na 60. Venecijanskome bijenalu počelo se s radom i realizacijom na doista velikome i važnome projektu. Riječ je o umjetničkome projektu Mjera mora, kustosa i nacionalnoga povjerenika Marina Ivanovića i umjetnika Stjepana Skoke. Jasno je vidljiva pokretačka uloga Sveučilišta i Muzeja, prije svega, kroz samu pripremu cijeloga projekta, koji je iznimno složen te logistički zahtjevan, pokazati se spremnim odgovoriti na takav izazov postavši tako prvo sveučilište iz Bosne i Hercegovine koje će biti organizator nastupa na Venecijanskome bijenalu, inače najstarijoj i najznačajnijoj svjetskoj izložbi suvremene umjetnosti. Stjepan Skoko umjetnik je koji je svojim dosadašnjim radom, kao likovni stvaratelj, dekan ALU-a i pedagog, najaktivnije utjecao na profiliranje mnogih generacija mladih umjetnika te je u javnome prostoru ostavio više od 30 svojih spomenika i skulptura te bio inicijator i zagovaratelj osnivanja brojnih kulturnih institucija u Hercegovini.
„Smatram da je iznimno važno da se umjetnici iz Bosne i Hercegovine predstavljaju na Venecijanskom bijenalu, najznačajnijoj svjetskoj izložbi suvremene umjetnosti, jedinoj koja daje mogućnost nacionalnih participacija. Činjenica da je Venecijanski bijenale najprestižnija svjetska manifestacija za suvremenu umjetnost, koja svaki put ima više od 500 umjetnika izlagača i više od 600.000 posjetitelja, predstavlja najreferentnije mjesto uvida u današnje umjetničke tokove. Rad umjetnika Stjepana Skoke do sada mi je bio nepoznat, ali cijenim napor kolege Marina Ivanovića, ovogodišnjega povjerenika i kustosa Paviljona Bosne i Hercegovine, kao i Muzeja moderne umjetnosti Sveučilišta u Mostaru, da se izbore da mostarski umjetnici budu prisutni na međunarodnoj umjetničkoj sceni“, rekla je Sarita Vujković, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti Republike Srpske.
Sveučilište u Mostaru s Muzejom moderne umjetnosti, kao organizator nastupa Bosne i Hercegovine na 60. Venecijanskome bijenalu, pokazuje i potvrđuje kako je regionalni predvodnik ne samo u znanstvenom nego i umjetničkom području. Nesumnjivo je jedinstven doprinos međunarodnoj vidljivosti, ugledu i prepoznatljivosti Bosne i Hercegovine kroz umjetnost i umjetničku produkciju.
„Jedno društvo vrijedno je po tome koliko je integrirano u suvremene tokove. Bosna i Hercegovina, nažalost, u tom smislu prilično zaostaje u mnogim segmentima, ali, na sreću, ima i oblasti u kojima je sposobna za tu vrstu integracija. Umjetnost je svakako jedna od njih. Sudjelovanje na Venecijanskom bijenalu je skup projekt, ali neizmjerno značajan za razvoj društva u cjelini, pa ga tako treba i promatrati. Naši umjetnici sposobni su odgovoriti jednom takvom izazovu i sretan sam što smo se ponovno, nakon pandemije COVID-19, uspjeli organizirati te što imamo naš paviljon u Veneciji“, istaknuo je Strajo Krsmanović, ravnatelj Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine.
Uključivanjem Mostara u ovaj projekt jasno se pokazuje i očitava jedinstvo Bosne i Hercegovine u nastupu na ovoj značajnoj svjetskoj umjetničkoj manifestaciji. Važno je istaknuti i činjenicu da je Sveučilište pri samoj organizaciji kao glavni cilj imalo predstaviti umjetnika koji trajno živi u BiH, koji dijeli sudbinu svakodnevice, a ne umjetnika koji živi u inozemstvu i koristi se recentnom poviješću kao marketinškim trikom za svoju vidljivost negdje drugdje.