Na inicijativu Koordinacije ministara obrazovanja, znanosti, kulture i športa županija u kojima se nastavni planovi i programi izvode na hrvatskom jeziku održan je sastanak sa vodstvom Sveučilišta u Mostaru te Informacijskim centrom SUM-a. Tema sastanka je bila digitalizacija školstva, strateški projekt za škole, ali i za SUMIT centar koji će biti koordinator u tom procesu. Sastanku su nazočili rektor Sveučilišta u Mostaru prof. dr. Zoran Tomić s prorektorima te ministar obrazovanja, znanosti, kulture i športa Hercegbosanske županije, a ujedno i predsjednik Koordinacije ministara obrazovanja, znanosti, kulture i športa županija u kojima se nastavni planovi i programi izvode na hrvatskom jeziku Petar Galić te ministri i predstavnici županijskih ministarstava.
„Definirali smo zajedničke korake u pogledu digitalizacije školstva i postavili smo određeni akcijski plan i ja se nadam da je ovo prvi korak u toj zajedničkoj suradnji. Nakon postavljanja određenih baza podataka nastavljamo s drugim projektima poput male mature i državne mature i sve ovo nastojimo vezati za obrazovni sustav Republike Hrvatske“, istaknuo je Galić.
Projekt digitalizacije obuhvaća e-dnevnik, e-prijave i e-učenje. E-škola doprinosi učinkovitom i transparentnom upravljanju školom te razvoju digitalno kompetentnih nastavnika spremnijih za primjenu inovacija u vlastitim pedagoškim praksama.
„Želimo postati lideri digitalizacije cijele vertikale obrazovanja i to ćemo pokazati projektom 'e-škole' koje će SUMIT voditi. Digitalizirat ćemo nastavni proces ne samo Sveučilišta nego i svih škola u BiH gdje je nastavni plan i program na hrvatskom jeziku. SUMIT ima jasnu viziju kojom pokazuje društvenu odgovornost i nastojanje da postane 'srce' Hrvata u BiH“, naglasio je doc. dr. Tomislav Volarić, voditelj IT centra SUM-a.
IT centar SUM-a, uz pomoć partnera iz Republike Hrvatske CARNET-a i Srca omogućit će digitalni identitet svih učenika i nastavnika, prostor za smještaj mrežnih stranica kao i mogućnost korištenja sustava za upravljanje sadržajem CMS za škole te korištenje digitalnih obrazovnih resursa od CARNET-a. Potrebno je omogućiti i zajednički portal za sve škole, to jest za učenike, nastavnike i nakladnike gdje bi se objavljivale novosti iz škola s područja županija, ali i prijavom na portalu omogućile dodatne opcije.
Po tehnologijskoj osnovici Robsona, 1870. godine resurs učenja su bile knjige, a infrastruktura knjižnice. 1940. resurs učenja su učitelji, a infrastruktura učionica. Od 2010. godine resurs učenja je Google, a infrastruktura web. Iz navedenog je vidljivo kako je naš obrazovni sustav u 1940. godini te je potrebno unaprijediti sustave učenja. eLearning je jedna od najbrže rastućih industrija i ona i dalje ubrzano raste. Od 2000. godine stopa rasta toga tržišta iznosila je 900%. Prema istraživanjima, globalno tržište e-učenja dosegnut će 325 milijardi dolara do 2025. godine od prethodnih 107 milijardi dolara u 2015. O ovom segmentu govorio je doc. dr. Marko Odak, član SUMIT-a.
Proces digitalizacije školstva je zahtjevan proces kada su u pitanju i financije i resursi, ali sinergijskim djelovanjem ministarstava, Sveučilišta u Mostaru i partnera može se napraviti značajan iskorak.