Sveučilište u Mostaru i Teološko-katehetski institut u Mostaru (TKIM) početkom srpnja potpisali su Ugovor o položaju i djelovanju Teološko-katehetskog instituta u Mostaru u sastavu Sveučilišta u Mostaru čime je TKIM postao punopravni član sveučilišne zajednice. Ovim Ugovorom omogućena je integracija nastavnika i studenata TKIM-a u sveučilišni sustav, uz jednakopravno sudjelovanje u akademskom životu, uključujući zajedničke studijske programe, istraživačke projekte te korištenje sveučilišnih resursa. Također, TKIM-u je zajamčena autonomija u donošenju vlastitog Statuta i drugih općih akata, uz obvezu usklađivanja s relevantnim zakonodavstvom.
Teološko-katehetski institut, osnovan 1987. godine kao područni odjel Vrhbosanske katoličke teologije u Sarajevu, ima misiju pružanja kvalitetne teološke i duhovne izobrazbe katoličkih laika. Na Institutu se provode sveučilišni studijski programi prvoga i drugoga ciklusa studija, te se stječu, u skladu s Bolonjskim procesom, akademske titule i diplome prvostupnika i magistra religijske pedagogije i katehetike. Institut se zalaže za pripremu studenata da kvalificirano i aktivno sudjeluju u evangelizacijskom poslanju Crkve te doprinesu općem dobru društva kroz razne oblike djelovanja, uključujući poučavanje katoličkog vjeronauka, sudjelovanje u crkvenom apostolatu i društvenom angažmanu.
Diplome koje studenti TKIM-a steknu sada će izdavati Sveučilište u Mostaru, što dodatno osnažuje poziciju Instituta unutar akademske zajednice. Potpisivanje Ugovora između Sveučilišta i TKIM-a formaliziralo je ovu suradnju, a svoje potpise na Ugovor stavili su rektor Sveučilišta u Mostaru prof. dr. sc. Zoran Tomić te dijecezanski biskup i apostolski upravitelj, mons. dr. sc. Petar Palić, u ime Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije.
Ovim Ugovorom, Teološko-katehetski institut u Mostaru službeno je postao nova ustrojbena jedinica Sveučilišta u Mostaru, što predstavlja značajan iskorak u povezivanju crkvene i akademske zajednice. Integracija TKIM-a unutar Sveučilišta omogućuje bolju sinergiju i zajednički rad na unaprjeđenju obrazovnih i istraživačkih procesa, čime se dodatno jača i osigurava kvalitetna teološka i društvena izobrazba u regiji.